Política de privacitat
Informació relativa al tractament de dades de caràcter personal de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
L'objecte d'aquesta política és regular el tractament de dades que realitza l'Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans de les dades que pugui recollir en el seu portal web.
Responsable del tractament
El responsable dels tractaments realitzats
és l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, amb seu a la Plaça de la Vila, 1. Telèfon: 938648056 Web: www.palauplegamans.cat
Correu electrònic: info@palauplegamans.cat
Finalitat
L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans inventaria els tractaments de dades personals que duu a terme mitjançant el Registre d'Activitats de Tractament.
Les dades subministrades a l'Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans per diferents mitjans, formularis de contacte, enquestes o procediments utilitzats durant la recollida es realitza d'acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades i amb l'única finalitat de prestar el servei que es sol·licita.
Únicament es tractaran les dades que hagi lliurat per a la finalitat que es va informar i es va autoritzar.
La base legal per al tractament de les seves dades és l'execució de les competències de l'Ajuntament i portar a terme els serveis que ens ha sol·licitat.
En cap cas es duran a terme decisions automatitzades a partir de les seves dades.
L'usuari subministra les seves dades de forma voluntària en tot moment i essent informat de l'ús i el tractament que se'n fa. Tota la informació que facilita l'usuari ha de ser veraç. L'usuari és l'únic responsable de les manifestacions falses o inexactes que realitzi i del perjudicis que causi a l'Ajuntament o a tercers. L'Ajuntament es reserva el dret a excloure dels serveis a tot usuari que hagi facilitat dades falses, sense perjudici de les altres accions que procedeixin en Dret.
El Registre d'Activitats de Tractament conté actualment 16 tractaments i s'estructura d'acord als requeriments de l'article 30 del Reglament general de protecció de dades (RGPD):
• Àmbit de tractament
• Denominació de l'activitat de tractament
• Finalitats del tractament
• Categories d'interessats
• Categories de dades personals
• Dades de categories especials
• Categories de destinataris de comunicacions
• Transferències internacionals
• Termini previst de conservació
• Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat
Relació de les activats de tractament en qualitat de responsable
• Padró Municipal d’Habitants
• Recursos humans
• Expedients administratius no inclosos en altres àmbits
• Gestió econòmica i contractació
• Gestió tributària
• Registres municipals
• Usuaris de serveis municipals
• Educació
• Registre d’interessos
• Participació ciutadana
• Promoció econòmica i ocupació
• Relacions institucionals
• Gestió dels sistemes d’informació i de la seguretat
• Serveis socials
• Seguretat ciutadana
Legitimació
El tractament de les seves dades es realitza per al compliment d'obligacions legals per part de l'ajuntament, de funcions realitzades en interès públic o en l'exercici de poders públics que li són atorgats. En els casos que la finalitat del tractament requereixi el seu consentiment, aquest caldrà que sigui prestat per mitjà d'una clara acció afirmativa. Es podrà consultar la base legal per a cadascuna de les activitats de tractament que duu a terme l'ajuntament en el registre d'activitats de tractament.
Conservació de dades
Les dades personals proporcionades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per la que es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es pugessin derivar de la finalitat, a més dels períodes establerts en la normativa d'arxius i documentació.
Cessió de dades a tercers
La cessió o comunicació de dades és un tractament de dades que suposa revelar-les a una persona diferent del titular, és a dir, a un tercer a qui es dona accés a la informació, sempre que no tingui la consideració d'encarregat/ada del tractament.
Les dades recollides per l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans únicament es cedeixen o comuniquen a tercers si es compta amb el consentiment de la persona interessada o si està permès per la legislació vigents.
No es realitza tractament per part de tercers de les dades i no es cediran les dades a tercers excepte que s'hagi autoritzat expressament o hi hagi una habilitació legal.
Delegat de protecció de dades (DPD)
El delegat de protecció de dades (DPD) és el garant del compliment de la normativa de protecció de dades a l’ajuntament, que s’encarrega de supervisar, de manera independent, l’aplicació del compliment de la normativa de protecció de dades.
Hi podeu contactar mitjançant:
Correu electrònic: dpd.ajpalauplegamans@diba.cat
Adreça: Servei d’Assistència Municipal i Suport Estratègic – DPD ENS LOCALS
Diputació de Barcelona
Recinte Mundet. Ed Migjorn, bloc B, 2a planta Passeig de la Vall d’Hebron, 171 08035 Barcelona
Telèfon: 93 472 65 00
On es troba regulat el delegat de protecció de dades (DPD)?
El delegat de protecció de dades es troba regulat en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell (RGPD), de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
Quines són les funcions del delegat de protecció de dades (DPD)?
L’article 39 de l’RGPD, recull les funcions del delegat de protecció de dades que són les següents:
• Informar i assessorar de les seves obligacions el responsable o l’encarregat del tractament i els empleats que s’ocupen del tractament, de conformitat amb aquest Reglament i amb altres disposicions de protecció de dades de la Unió o dels estats membres.
• Supervisar el compliment del que disposa aquest Reglament, d’altres disposicions de protecció de dades de la Unió o dels estats membres i de les polítiques del responsable o de l’encarregat del tractament en matèria de protecció de dades personals, inclosa l’assignació de responsabilitats, la conscienciació i la formació del personal que participa en les operacions de tractament i les auditories corresponents
• Oferir l’assessorament que se li sol·licita sobre l’avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades i supervisar-ne l’aplicació, de conformitat amb l’article 35
• Cooperar amb l’autoritat de control
• Actuar com a punt de contacte de l’autoritat de control per a qüestions relatives al tractament, inclosa la consulta prèvia a què es refereix l’article 36, i fer consultes, si escau, sobre qualsevol altre assumpte
Drets de les persones interessades
L’ajuntament, mitjançant diferents sistemes de recollida d'informació en paper o format electrònic (instàncies, formularis, etc.), sol·licita als usuaris dades de caràcter personal, amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud d'acord amb la normativa de protecció de dades vigent.
La persona interessada pot exercir els drets següents:
Dret de ser informat: Informar de manera concisa, transparent, intel·ligible i de fàcil accés, amb un llenguatge clar i senzill.
Dret d'Accés: Saber si es tracten dades personals de la persona interessada i accedir a aquestes dades i obtenir informació.
Dret de Rectificació: Rectificar les dades personals inexactes i completar les dades personals incompletes
Dret de Supressió (dret a l'oblit): sol·licitar que les dades siguin eliminades i no es faci tractament d'elles, fora del que la normativa exigeixi conservar.
Dret d'Oposició: a un tractament: que no es faci un ús concret de les dades, fora del que la normativa exigeixi
Dret de Limitació del tractament: Sol·licitar un ús restringit de les dades d’acord amb els seus requeriments.
Dret a la Portabilitat: Dret a rebre les teves dades personals a un altre sistema
Indicacions per a l’exercici d’aquests drets:
Es requereix complimentar el formulari de sol·licitud genèrica.
Per realitzar el tràmit online és necessari autenticar-se mitjançant un certificat digital.
Son vàlids els certificats digitals emesos per les principals entitats de certificació com per exemple l'Agència Catalana de Certificació (CATCERT), Camerfirma, Fabrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), DNI electrònic, etc ..
Si no disposeu de certificat electrònic, podeu sol·licitar gratuïtament un certificat personal al web de l'IdCat https://web.gencat.cat/ca/tramits/com-tramitar-en-linia/identificacio-digital/id-cat-mobil/
De conformitat amb la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions publiques, els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
• Les persones jurídiques
• Les entitats sense personalitat jurídica
• Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils
• Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració
PRESENCIALMENT a l'Oficina d'Atenció Ciutadana
En tràmits presencials caldrà que us identifiqueu mitjançant DNI o qualsevol altre document identificatiu equivalent amb fotografia.
ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ. També pots presentar els teus escrits i peticions:
• Als registres de qualsevol altre Administració Pública (local, autonòmica o estatal) o de les entitats de dret públic que hi estiguin vinculades o que en depenguin
• A les oficines de correus, tal com s’estableixi reglamentàriament
• A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger
En els drets de rectificació, supressió o oposició, a l’efecte d’evitar canvis indesitjats que poguessin posar en perill algun dret de la mateixa persona interessada, cal indicar clarament la dada afectada
L’ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de cancel·lació o oposició, en algun dels supòsits següents:
• Una llei obliga a dur a terme el tractament de les dades
• Les dades són necessàries per a les actuacions administratives tendents a assegurar el compliment d’obligacions tributàries
• La persona afectada és objecte d’actuacions inspectores
Drets d'imatge
A l’hora d’exercir un d’aquests drets sobre fotografies o imatges captades per càmeres cal tenir en compte el següent:
• Cal afegir la fotografia de la persona que exerceix el dret i especificar el lloc, la data i l’interval horari aproximat en franges no superiors a dues hores
• Per tal d’aclarir possibles dubtes es recomana indicar un telèfon o adreça electrònica de contacte
• En alguns casos pot ser impossible materialment satisfer el dret d’accés. Per exemple, càmeres que visualitzen imatges, però no les graven, imatges ja eliminades o plànols on la identificació física no és possible
Registre d'Activitats de Tractament (RAT)
L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans ha elaborat el Registre d'Activitats de Tractament (RAT), en compliment de l’article 30 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, així com de l’article 31 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
L’Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans aplica als tractaments de dades de caràcter personal les mesures de seguretat requerides per la normativa i té inventariat en un sol document, anomenat Registre d’activitats de tractament, els tractaments de dades que duu a terme.
Els tractaments que s’hi detallen tenen una estructura d’informació que respon als requeriments de l’article 30 del Reglament general de protecció de dades (RGPD).
Aquesta estructura és la següent:
• Conjunt estructurat de dades
• Descripció de l'activitat de tractament
• Base jurídica del tractament
• Finalitat del tractament
• Categories d'interessats
• Categories de dades personals objecte de tractament
• Categories de destinataris
• Conservació de les dades (terminis / criteris)
• Mesures de seguretat
• Transferències internacionals de dades
Decret Aprovació Registre d'Activitats de Tractament (RAT)
Decret de Modificació Registre d’Activitats de Tractament (RAT): 18/11/2021
Registre d'Activitats de Tractament (RAT)
Píndoles de Protecció de Dades